Krautuvų operatoriams – patogesnės darbo vietos

Lietuvoje šiandien dirba apie 10000 krautuvų operatorių. Logistikos, sandėliavimo centrai plečiasi, dygsta naujos gamyklos, o į krautuvų operatorių gretas kasmet prisijungia po daugiau nei 300 specialistų. Krautuvų operatoriaus darbas turi savo privalumų – valdyti krautuvą galima greitai išmokti, aiškios užduotys, palyginti nedaug streso, vis dar aukšta ir auganti darbuotojų paklausa.

Tačiau operatoriaus darbas turi ir trūkumų – dėl nestabilios kūno padėties darbo vietoje ir plačios judesių amplitudės daromas ilgalaikis poveikis sveikatai, ypač stuburui.

Darbo vietos patogumas ir ergonomika šiandien yra viena svarbiausių užduočių krautuvų gamintojams. Tikėtina, kad tolimoje ateityje dauguma krautuvų bus pilnai automatizuoti ir veiks be žmogaus pagalbos, tačiau šiandien krautuvų operatorių sveikata yra svarbiausias iššūkis jų darbdaviams. Todėl UniCarriers būtent šiai sričiai skiria daugiausiai dėmesio ir investicijų.

Krautuvo operatoriaus darbą galima palyginti su automobilio vairuotojo, tačiau įsivaizduokite, kad automobilio vairuotojas visą dieną vairuoja tik vienoje stovėjimo aikštelėje ir turi nuolat parkuoti automobilį vis į kitą aikštelės vietą. Yra keletas pagrindinių judesių, kurie vargina krautuvų operatorius ir didina lėtinių sveikatos sutrikimų riziką. Pirmiausia – krautuvo operatorius kaire ranka intensyviai sukioja vairą. Siekdamas krovinio lenkiasi į priekį, kad matytų ar teisingai po kroviniu palenda šakės. O išvažiuodamas su kroviniu suka galvą ir nugarą, kad matytų apsisukimo trajektoriją. Be to kas keletą minučių išlipa ir įlipa į krautuvą. Šiuos judesius kartoja po aštuonias valandas kiekvieną darbo dieną, visus metus.

Unicarriers tobulindami krautuvo operatoriaus darbo vietą siekia, kad ji taptų kuo panašesnė į modernią biuro darbuotojo darbo vietą. Keli nedideli patobulinimai leido trigubu šuoliu priartėti prie tokios vizijos.

Pirmiausia – valdymo patogumas. Įprastas vairas keičiamas mini vairu, kuris montuojamas į prie rankos ilgio prisitaikantį porankį. Pasak operatorių jau išbandžiusių šį naują vairavimo prietaisą priprasti nebus sunku – vieni teigė, kad naująjį pultelį įvaldyti pakaks dviejų valandų, kiti vertino atsargiau, adaptacijai numatydami iki dviejų dienų. Dešine ranka vairuotojas naudoja Ergologic šakių valdymo pultelį. Vairuotojui nebereikia visą dieną judinti ir įtempti peties ir dilbio raumenų – abi alkūnės ramiai guli ant porankių.

Antra – šakių ir krovinio matomumas. Vairo eliminavimas ne tik palengvina kairės rankos darbą, bet ir atveria krautuvo priekinę dalį, užtikrindamas geresnį matomumą ir didesnę erdvę operatoriui. Be to, Unicarriers kurdami pasistengė TX3 krovinio apačios matomumo klausimą išspręsti iki galo – prie vairuotojo kojų specialiai įrengti langeliai. Vairuotojui nebereikia lenktis, kad geriau matyti vaizdą priekyje ir sėkmingai paimti krovinį šakėmis.

Ir trečias TX3 patobulinimas – žemas laiptelis įlipimui į krautuvą. Mažiau pastangų, mažiau nugaros lenkimo įsitaisant darbo vietoje. Nedidelis patobulinimas, greta kitų inovacijų padeda kompleksiškai išspręsti operatoriaus darbo vietos iššūkius ir laimėti ergonomikos testus prieš beveik visus konkurentus. Būtent už kompleksišką dizaino ir ergonomikos sprendimą TX3 gavo net du prestižinius apdovanojimus “Red Dot” ir IFOY.

Unicarriers TX3 modeliai ir Baltexim specialistų komanda šiuo metu keliauja po Lietuvą. Su 16 ir 18 modeliais jau susipažinio Panevėžio, Kauno, Šiaulių krautuvų operatoriai bei jų vadovai. TX3 turas tęsiasi, toliau renkami vertinimai ir atsiliepimai. Naujieji Unicarriers TX3 modeliai šiuo metu keliauja po Lietuvą. Su 16 ir 18 modeliais jau susipažinio Panevėžio, Kauno, Šiaulių krautuvų operatoriai bei vadovai. TX3 turas tęsiasi, jei norite išbandyti šiuo metu ergonomiškiausią rinkoje krautuvą, tereikia susiekti su Baltexim pardavimo vadovu Mariumi Jaraminu tel. +370 612 60 064.