Naujienos

Tvarus požiūris. Kaip tinkamas krautuvų serviso partnerių pasirinkimas gali padėti sumažinti CO2 pėdsaką

Apie ekologinio pėdsako svarbą diskutuojama jau kelis dešimtmečius. Tema tapo ypač aktuali siekiant sumažinti šiltnamio efektą, kuriam įtakos turi didelis išmetamųjų teršalų kiekis. Žinoma, jog maždaug 60% ekologinio pėdsako sudaro CO2 pėdsakas (angl. Carbon footprint). Dėl žmogaus veiklos  per pastarąjį šimtmetį vidutinė metinė pasaulio temperatūra pakilo 0,85°C

 

Yra daugybė būdų, kaip sumažinti anglies dvideginio CO2 pėdsaką. Tvarumo siekiančios įmonės,norėdamos patenkinti vartotojų poreikius ir gerinti savo reputaciją siekia įgyvendinti anglies dioksido išmetamo į aplinką mažinimo projektus bei mažinti energijos sąnaudas.

Sandėliavimo veikloje šis pėdsakas gali būti sumažintas pakeičiant įprastus krautuvus ir kitą sandėlio techniką elektrine, pasinaudojus sandėlio procesų optimizavimo sprendimais, taupyti energiją pasirinkus ekologiškas šildymo ir apšvietimo sistemas bei tinkamus krautuvų serviso partnerius. Tikriausiai kyla klausimas, kaip krautuvų serviso partnerių pasirinkimas gali padėti sumažinti CO2 pėdsaką Jūsų įmonėje? Atsakymas gana paprastas, tačiau ne visi apie jį pagalvoja. Renkantis krautuvų serviso partnerį, svarbu įvertinti FVFR (angl. First Visit Fix Rate) – rodiklį, nurodantį gedimų, kuriuos pavyko aptikti ir pašalinti pirmojo apsilankymo metu bei krautuvų serviso centrų kiekį.

Kaip tai gali padėti sumažinti CO2? Partneriai turintys platų serviso centrų tinklą, į Jūsų vietą vyks trumpesniais atstumais, taip sumažindami ne tik aplinkos taršą, tačiau ir Jūsų išlaidas. Taip pat, kaip ir partneriai, turintys aukštą FVFR rodiklį, nes jiems reikės kur kas mažiau apsilankymų, norint nustatyti ir pašalinti gedimą nei tiems, kurių FVFR yra mažesnis. Jei jūsų krautuvų parkas didelis, apsilankymai gali kainuoti ne tik papildomų išlaidų, tačiau prisidėti ir prie aplinkos taršos.

Norėdami įrodyti FVFR svarbą, palyginsime du krautuvų serviso paslaugų tiekėjus – tiekėją A, kurio FVFR yra 95%, ir tiekėją B, turintį 85%. Tarkime, jog abu tiekėjai bendradarbiauja su įmone, valdančia 100 krautuvų parką, kurių kiekvienas turi po du nenumatytus sustojimus per metus, vadinasi, 200 krautuvų serviso technikų iškvietimų. Sakykime, jog vidutinis važiavimo atstumas vieno aptarnavimo apsilankymo metu ir automobilio degalų sąnaudos yra vienodi abiem tiekėjams.

Apie ekologinio pėdsako svarbą diskutuojama jau kelis dešimtmečius. Tema tapo ypač aktuali siekiant sumažinti šiltnamio efektą, kuriam įtakos...


Lentelėje matome, jog B tiekėjas kasmet išmeta 142,8 kg  CO2 daugiau nei A tiekėjas. Tai sudaro 9,5%.

Žinoma, ši aukščiau pateikta lentelė yra tik pavyzdys. Kai kurie pagrindiniai parametrai gali skirtis priklausomai nuo tiekėjo. Tačiau pagrindinis rodiklis lieka nepakitęs. Kuo daugiau serviso centrų įvairiose Lietuvos miestuose turi paslaugų teikėjas ir kuo aukštesnis jo FVFR, tuo mažiau CO2 išskiria serviso automobiliai, nes važiuoja mažiau arba trumpesnius atstumus.

Taigi, pasirenkant krautuvų serviso partnerius, pasidomėkite, kiek serviso centrų turi paslaugų tiekėjas bei jo FVFR rodikliu. Tai gali sumažinti anglies dvideginio pėdsaką bent 10%. Bet kuriai įmonei, kuri remiasi tvarumo idėjomis ir rūpinasi aplinka, tai gali būti didelis patobulinimas.