Automatizacijos sprendimai jau seniai tapo neatsiejama logistikos sektoriaus dalimi. Vis dėlto apie šią technologiją sklando nemažai mitų ir išankstinių nuostatų, dėl kurių daugelis įmonių dvejoja. Dr. Florianas Heydenreichas, STILL EMEA pardavimų ir paslaugų generalinis direktorius, išsklaido dažniausiai pasitaikančius klaidingus įsitikinimus ir paaiškina, kas iš tikrųjų svarbu, kai kalbama apie sėkmingus automatizavimo projektus.
Automatizavimas intralogistikoje nebėra ateities tema – jis jau čia ir yra daugelio sandėlių realybė. Tačiau daugeliui įmonių vis dar sunku ją suprasti. Ši technologija yra sudėtinga, egzistuoja daugybė skirtingų sprendimų ir tiekėjų. Be to, techninė ir programinė įranga nuolat tobulėja. „Bendraudami su klientais dažnai girdime tuos pačius mitus ir klaidingus įsivaizdavimus apie automatizavimą“, – sako Dr. Florianas Heydenreichas.
1 mitas: didelės pradinės investicijos ir nauji pastatai
Daugelis įmonių vengia automatizuoti savo procesus, manydamos, kad tai galima padaryti tik investavus didžiules lėšas ir specialiai tam skirtose patalpose. Tačiau tikrovė yra kitokia. Pastaraisiais metais technologijos gerokai patobulėjo ir dabar siūlo daug lankstesnius sprendimus. „Automatizavimą labai lengva įdiegti esamuose sandėliuose”, – sako Heydenreichas. Automatizavimą nebūtina pradėti diegti nuo visiško visų procesų pertvarkymo: „Mūsų sprendimai yra keičiamo dydžio. Įmonės gali pradėti nuo atskirų procesų etapų ir tada palaipsniui automatizuoti.” Tai leidžia kontroliuoti perėjimą su valdoma rizika ir įgyti patirties prieš atliekant didesnes investicijas. Kartu su klientu STILL nustato strategiškai svarbius procesus, kuriuose automatizavimas suteikia didžiausią pridėtinę vertę. „Toks laipsniškas požiūris ne tik sumažina finansinę riziką, – sako Heydenreichas: „Jis taip pat palengvina darbuotojų pritarimą ir leidžia nuolat mokytis.”
Norint lengvai įdiegti automatizavimo sprendimus esamame sandėlyje, galima pradėti nuo atskirų procesų ir palaipsniui juos automatizuoti.
2 mitas: mažiau patikima nei patyrę darbuotojai
„Ypač įmonėse, kuriose logistika nėra pagrindinė veikla, vis dar jaučiame tam tikrą skeptišką požiūrį į automatizavimo sprendimus”, – sako Heydenreichas. Tai ypač pasakytina apie įmones, kurių logistikos procesai aprūpina gamybą. Baiminamasi, kad technologijai sugedus, blogiausiu atveju sustos visas gamybos procesas. „Tokie nuogąstavimai yra suprantami, tačiau jie nebeatspindi šiuolaikinės padėties”, – aiškina Heydenreichas: „Šiuolaikinės automatizavimo sistemos yra labai prieinamos, atsparios gedimams ir patikimos. Tai garantuojame standartizuotais procesais, išsamiomis mokymo koncepcijomis ir aiškiai apibrėžtomis aptarnavimo struktūromis.”
Sėkmės raktas – tinkamas pasiruošimas: „Struktūrizuotas automatizavimo procesas visada prasideda nuo glaudaus mūsų ir kliento bendradarbiavimo“, – sako Heydenreichas: „Tik tiksliai nustačius pagrindines sąlygas ir atsižvelgus į visus reikalavimus, automatizavimo sprendimas gali atskleisti visą savo potencialą.“ STILL automatizavimo sprendimai, kurių patikimumas siekia 98-99 proc., yra labai aukšto lygio. Taip yra todėl, kad rankiniu būdu atliekamos operacijos nebūtinai yra patikimesnės: joms įtakos turi, pavyzdžiui, nedarbingumas, darbuotojų skaičiaus svyravimai ar žmogiškosios klaidos. Be to, automatizuotos sistemos dirba visą parą, nuolat tiksliai ir greitai.
Viskas priklauso nuo pasiruošimo: STILL glaudžiai bendradarbiauja su klientu, kad nustatytų bendruosius reikalavimus ir sąlygas.
3 mitas: Technologija dar nepakankamai išvystyta
Kaip jau minėta pradžioje, automatizavimas intralogistikoje nebėra tik ateities tema. Tačiau tai suvokia dar ne visi; daugelis įmonių dvejoja ir, prieš pasirinkdamos automatizavimą, gali norėti palaukti tolesnės technologijos plėtros. „Technologija yra parengta”, – pabrėžia Heydenreichas. Svarbiausia – tinkamai suplanuoti. „Didžiausia rizika sėkmingam automatizavimo projektui yra žmogiškasis elementas.”
Šis teiginys gali nustebinti, tačiau jis iliustruoja esminį dalyką: Daugelio logistikos iššūkių techniniai sprendimai jau egzistuoja ir yra išbandyti daugelyje sričių.
Tikrasis iššūkis – tinkamai įgyvendinti ir pritaikyti procesus. Tai prasideda nuo išsamaus bendrųjų sąlygų aprašymo: Ką konkrečiai reikia automatizuoti? Kaip idealus procesas skiriasi nuo sandėlio realybės? Kiek yra skirtingų krovinių vežėjų? Kokias sąsajas su kitomis sistemomis reikia apsvarstyti? „Įdiegus automatizaciją, sudėtingiau ir todėl brangiau į sistemą įtraukti išimtis. Todėl labai svarbu iš pat pradžių išsamiai apibrėžti procesą”, – aiškina Heydenreichas.
4 mitas: Tradiciniai paslaugų teikėjai nėra pakankamai inovatyvūs
Intralogistikos procesų automatizavimas nebėra nauja idėja. Todėl daugelis automatizuotų sprendimų jau yra pagrįsti standartizuotomis idėjomis. Dėl to kai kurie klientai daro išvadą, kad tradiciniai tiekėjai nėra pakankamai novatoriški. Kaip aiškina Heydenreichas, tai klaidinga išvada: „Inovatyvus mąstymas neabejotinai yra sėkmingų automatizavimo projektų raktas. Tačiau inovacijoms reikia tinkamų standartų.” Standartizuotas požiūris leidžia automatizavimo sprendimus įgyvendinti patikimai ir tvirtai. „Ši pusiausvyra tarp naujovių ir standartizavimo yra labai svarbi kuriant tvarius sprendimus. Be to, svarbu užtikrinti, kad inovatyvią technologiją būtų galima praktiškai pritaikyti įvairiems naudojimo atvejams ir ją išlaikyti ilgą laiką.
„Automatizavimas – tai ne produktas, o projektas”, – sako Heydenreichas: „STILL įmonėje turime dešimtmečių patirtį ir platų kompetencijos spektrą, kad galėtume savo klientams suteikti geriausią įmanomą pagalbą.” Be to, yra daugybė specialistų ir aptarnavimo technikų, kurie užtikrina sklandų sistemų diegimą ir patikimą palaikymą. „Ši infrastruktūra leidžia mums sėkmingai įgyvendinti ir ilgą laiką palaikyti automatizavimo projektus visose šalyse, visomis kalbomis ir beveik visose sandėlių aplinkose”, – pabrėžia Heydenreichas.
Viskas priklauso nuo pasiruošimo: STILL glaudžiai bendradarbiauja su klientu, kad nustatytų bendruosius reikalavimus ir sąlygas.
5 mitas: automatizavimo projektai yra tik užsakomieji projektai
Daugeliui įmonių mintis, kad reikia pradėti nuo automatizavimo, yra tokia: Klientas pasamdo paslaugų teikėją, kuris savarankiškai įgyvendina automatizavimą. „Tai nėra tikrovė”, – sako Heydenreichas: „Automatizavimas visada yra bendras darbas.” Klientas įneša specifinių žinių apie savo procesus, produktus ir reikalavimus, o paslaugų teikėjas – techninių žinių ir panašių projektų patirties. Sėkmingam įgyvendinimui reikia ir kliento, ir paslaugų teikėjo kompetencijos. Kartu labai dažnai svarbu valdyti pokyčius. Kitaip tariant, klasikinis pokyčių valdymas: „Tai ne tik rankinių procesų automatizavimas vienas prie vieno, bet ir jų keitimas taip, kad automatizavimas galėtų išnaudoti visą savo potencialą”, – aiškina Heydenreichas.
Automatizavimo projektai nėra tik sutarčių projektai: STILL glaudžiai bendradarbiauja su klientu, kad rastų kiekvienam procesui tinkamą sprendimą.
Todėl sėkmingas automatizavimo projektas reikalauja glaudaus visų dalyvaujančių šalių bendradarbiavimo. Tai apima ne tik abiejų pusių techninius ekspertus, bet ir žmones, kurie naudosis automatizuotomis sistemomis. Jų įtraukimas ankstyvuoju etapu skatina pritarimą ir užtikrina, kad bus atsižvelgta į praktinius kasdienės veiklos aspektus. „Todėl bendrovėje STILL į procesą ankstyvuoju etapu įtraukiame darbuotojų mokymą vietoje“, – sako Heydenreichas. Įmonės gali pasinaudoti visais automatizavimo privalumais tik tuo atveju, jei visi dalyviai dirba kartu.
Automatizavimas: Analizuojant paplitusius mitus apie automatizavimą paaiškėjo, kad daugelis abejonių yra pagrįstos pasenusiomis idėjomis arba individualia patirtimi, kuri nebeatitinka dabartinės situacijos. Šiuolaikiniai automatizavimo sprendimai yra lankstesni, lengviau pritaikomi ir patikimesni nei bet kada anksčiau. Jie suteikia įmonėms galimybę padidinti logistikos procesų efektyvumą, sumažinti sąnaudas ir kartu pagerinti kokybę. „Sėkmingai įdiegti automatizavimą geriausiai gali tie, kurie į jį žiūri kaip į bendrą projektą ir yra pasirengę atidžiai išnagrinėti savo procesus”, – sako Heydenreichas.