Naujienos

Krautuvų baterijų keitimas: ar galima išvengti šio daug laiko reikalaujančio proceso?

Baterijų keitimas yra ne pati mėgstamiausia, tačiau neišvengiama operatorių kasdienybės dalis dirbant elektriniais krautuvais ir kita sandėlių technika. Paprastai, norint pakeisti bateriją, krautuvas turi būti transportuojamas į specialiai įrengtą baterijų keitimo ar įkrovimo patalpą, kur išsikrovusi baterija išimama ir prijungiama prie įkroviklio, o į jos vietą įdedama ir pajungiama kita, pilnai įkrauta baterija.

Ši operacija reikalauja ir papildomos įrangos: baterijų keitimo sistemos su ritinėliu, kuri padeda išimti seną ir įdėti naują bateriją vienu metu arba specialiai pritaikyto palečių vežimėlio, skirto baterijų keitimui. Be viso to, norint, kad švino – rūgšties baterijos veiktų efektyviai ir saugiai, joms reikalinga nuolatinė priežiūra. Būtina pildyti skysčius, valyti, prižiūrėti, o įkrovimo metu užtikrinti patalpų vėdinimą, kad nesusidarytų sprogstamosios vandenilio dujos. Turint omenyje visus šiuos veiksnius, nenuostabu, kad ličio jonų (li-ion) baterijos tampa vis patrauklesniu energijos šaltinio pasirinkimu krautuvams ir kitai sandėlio technikai.

Tos pačios rūšies baterijos įkrovimo technologija, naudojama telefonų, kompiuterių, automobilių ar dviračių įkrovimui, puikiai pritaikoma ir krautuvų baterijose. Lyginant su tradicinėmis švino – rūgšties baterijomis, jos praktiškai nereikalauja jokios priežiūros ir negamina sprogstamųjų dujų kraunant. Tai panaikina brangiai kainuojančių vėdinimo sistemų ar įkrovimo kambarių poreikį.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įkrauti ličio jonų (li – ion) bateriją yra taip paprasta, kaip prijungti įkrovimo laidą – nereikia išimti baterijos.

Kaip bebūtų, didžiausias privalumas, įtikinantis daugelį sandėlio profesionalų rinktis ličio jonų baterijas –  tai greito įkrovimo galimybė.

Skirtingai nei tradicinės, ličio jonų baterijos gali būti įkraunamos trumpais intervalais visos dienos metu. Vadinasi, operatorius gali krauti bateriją 15 min. trunkančios pertraukos metu bet kurioje vietoje, nes išnykus dujų išsiskyrimo pavojui, įkroviklius galima įrengti bet kur.

Kuomet krautuvo operatorius po pertraukos grįžta į darbą, jam pakanka tik atjungti bateriją nuo įkroviklio ir tęsti pradėtą veiklą. Tokios trumpos įkrovimo pertraukėlės, gerai apgalvotos ir paskirstytos visos dienos metu, gali palaikyti bateriją įkrautą iki reikiamo lygio ir suteikia galimybę dirbti keliomis pamainomis iš eilės be ilgesnių įkrovimo pertraukų ir baterijos keitimo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Grafike matyti, kaip trumpi įkrovimo periodai, paskirstyti dienos metu, gali palaikyti bateriją įkrautą visų trijų pamainų metu.

Trumpos pertraukėlės, kurios anksčiau buvo visiškai neproduktyvios, dabar gali pasitarnauti, kaip sumanūs sustojimai, skirti baterijų įkrovimui. Tai reiškia, kad daugiau operatoriaus dienos laiko gali būti skirta produktyviam darbui, o ne baterijų keitimui.

Žinoma, šis sprendimas nėra pritaikytas visoms medžiagų tvarkymo operacijoms, tačiau tinkamai naudojamas, jis gali paversti procesus efektyvesniais, produktyvesniais ir daug saugesniais.

 

Baterijų keitimas yra ne pati mėgstamiausia, tačiau neišvengiama operatorių kasdienybės dalis dirbant elektriniais krautuvais ir kita sandėlių...