Naujienos

Autonomiška sandėlio technika tampa realybe

STILL dalyvauja IMOCO tyrimų projekte su „iGo neo“ platforma

Autonomiškai važiuojančios sandėlio technikos (AGVs – ,,Automated guided vehicles“) vizija bus greitai pasiekiama pasitelkiant Europos tyrimų projektą IMOCO (Intelligent Motion Control). Iniciatyvai vadovauja Hamburge įsikūrusi KION grupės įmonė STILL, kuri specializuojasi intralogistikos srityje. Projektą planuojama baigti 2024 metų ketvirtąjį ketvirtį.

Sandėlių technika savarankiškai, be operatoriaus pagalbos, važinėjanti po sandėlius ir gamybos patalpas, mokančios analizuoti ir „suprasti“ aplinką, atpažinti kliūtis ir žmones, jų išvengti, greitai ir patikimai gabenti prekes iš vienos vietos į kitą, vis dar skamba kaip mokslinė fantastika. Tačiau, pasak Europos mokslinių tyrimų projekto IMOCO iniciatorių, ši vizija netrukus virs realybe. Šiuo tikslu tyrimo projekte buvo apibrėžti keturi scenarijai: išmani navigacija, prekių paėmimas, jų transportavimas ir galutinis iškrovimas paskirties vietoje.

„Tokie projektai turi labai aukštus reikalavimus procesams ir sandėlio technikai. Todėl projekte buvo nuspręsta dalyvauti su STILL OPX ,,iGo neo“ – užsakymų rinktuvu, kuris yra  labai artimas, autonomiškai sandėlio technikos idėjai.“, – aiškina už IMOCO projektą STILL atsakingas vadovas Ansgaras Bergmannas.

Jautri jutiklių technologija

Dabartinė automatizuota sandėlio technika vis dar turi tam tikrus apribojimus, kurie neleidžia sandėlio technikai veikti visiškai autonomiškai  sandėliuose ar gamybos patalpose. Nors jie atpažįsta kliūtis ir stabdo savarankiškai, tačiau dar negali išvengti kliūčių, sumaniai ieško efektyviausių maršrutų ir analizuoja aplinką. Todėl jiems reikalinga labai jautri jutiklių technologija – lazeriniai skaitytuvai, kameros ar radarai, kurių pagalba būtų galima aptikti erdvinius objektus, tokius kaip lentynos ar net specifinius ženklinimus. Be to, jie turi „suprasti“ savo aplinką, registruoti pokyčius ir mokėti į juos reaguoti. Tik tai leis šioms transporto priemonėms savarankiškai nuvažiuoti iki kelionės tikslo, atpažinti ir valdyti krovinius, išvengti kliūčių ar rasti logiškas gabenamų krovinių saugojimo vietas

Autonomiškas OPX iGo neo

OPX iGo neo jau veikia autonomiškai koridoriuje, aptinka ir supranta savo aplinką ir atlieka atitinkamus veiksmus. Tačiau visiškai autonomiškas judėjimas tarp lentynų, koridoriaus ir naršymas per kliento sales bei, pavyzdžiui, optimalių takų planavimas dar nėra įmanomas. Tačiau būtent dėl ​​to, kad jame jau yra atitinkami aplinkos jutikliai, OPX iGo neo yra idealus atspirties taškas norimiems tolesniems šio projekto tobulinimams. „OPX iGo neo projekto tikslas – toliau didinti aplinkos supratimo lygį ir sprendimų priėmimo galimybes, siekiant nuolat didinti autonomines galimybes, roboto intelektą ir leisti jam veikti autonomiškai sandėlyje.“, – aiškina Ansgar Bergmann.

STILL dalyvauja IMOCO tyrimų projekte su „iGo neo“ platforma...

Aptikti kliūtis realiuoju laiku

IMOCO išsikėlė sau tikslą: padėti pagrindus šiam sudėtingam mobiliųjų robotų sistemų naudojimui dinamiškose intralogistikos aplinkose. Visame sandėlyje turėtų būti įmanomi autonominiai ir situacijomis pagrįsti maršruto planavimo pakeitimai, įskaitant judančių daiktų, tokių kaip žmonės ar transporto priemonės. „Tyrimo pastangomis siekiama toliau išplėsti tradicinį atpažinimo, analizės ir veiksmų trikampį naudojant dirbtinį intelektą – suvokti, suprasti ir išspręsti“, – aiškina Ansgar Bergmann. Tyrimo projekto metu sandėlio technika galės suvokti erdvinę aplinką naudodami įvairias jutiklių sistemas ir ne tik atpažinti išmoktus objektus, bet ir įvertinti jų judėjimą. „Šis kliūčių aptikimas turi būti atliekamas realiu laiku, kad veiktų sklandžiai.“, – teigia ekspertai.